Veelgestelde vragen

Algemeen


  • Nee, wij vergelijken alleen abonnementen en contracten van de verschillende leveranciers/providers. Als je in één van onze vergelijkers een geschikte leverancier/provider hebt gevonden dan wordt je doorgestuurd naar de desbetreffende leverancier/provider om daar rechtstreeks je abonnement of contract af te sluiten. Wij zitten daar niet tussen en jouw gegevens komen ook niet bij ons terecht.

Energie


  • Nee, de nieuwe leveranciers zal de levering door de huidige leverancier opzeggen, hiervoor hoef jij niets te doen.

  • Je komt bij het overstappen geen seconde zonder gas of electriciteit te zitten. De overstap is een puur administratieve handeling, in technisch opzicht verandert er niets. Er wordt dus niets door een monteur bij jou thuis of in de straat aangepast.

  • Het hangt van de overeenkomst met de huidige leverancier af op welk moment je kan overstappen. Als je geen contract hebt voor een bepaalde periode dan kun je op ieder moment overstappen. Heb je wel een contract voor een bepaalde periode (meestal 1, 2 of 3 jaar), dan moet je òf wachten tot het einde van je contact òf je kunt je contract wellicht afkopen. Informeer bij je huidige leverancier wat de mogelijkheden voor afkopen zijn.

  • Onder energie wordt verstaan: stroom (ook wel genoemd electriciteit of licht) en gas.

  • Alle leveranciers voor gas en licht worden vergeleken, waaronder Nuon, Oxxio, Vandebron, Green Choice, Energie Direct, E-on, Eneco, Delta, Atoomstroom, Essent, Engie, United Consumers, Nederlandse Energie Maatschappij, Nieuwe Stroom, Windunie, Budget Energie.

  • Ja hoor, in het filter aan linkerkant van de vergelijkers kun je je wensen opgeven, waaronder dus ook groene duurzame electriciteit. Daarbij kun je ook nog kiezen voor alleen stroom van windmolens of zonnepanelen. Voor gas kun je kiezen voor CO2 gecompenseerd gas. 

  • In het filter van de vergelijker kun je kiezen voor een contract met een looptijd van 1 jaar, 3 jaar of direct opzegbaar.

  • Als je een slimme meter hebt worden de meterstanden automatisch uitgelezen door de netbeheerder. Je hoeft in dat geval dus niet zelf de meterstanden door te geven, dat maakt het overstappen dus nog makkelijker!

Alles in één


  • Alles in 1 is een verzamelnaam voor internet, televisie en bellen. Omdat het vrijwel altijd voordeliger is om deze diensten bij één provider af te nemen worden dit alles in 1 pakketten genoemd. Vroeger nam je deze diensten vaak los bij aparte aanbieders af, bijvoorbeeld telefoon van KPN, Kabel TV van UPC en internet van Xs4all. Je kunt er echter nu ook nog steeds voor kiezen niet alle diensten af te nemen, in onze vergelijker kun je dit aangeven.

  • Wij vergelijken alle beschikbare providers, waaronder: KPN, Tele2, Ziggo, Xs4all, Online, Stipte, Fiber, Solcon, Telfort, T-Mobile, Tweak.

  • De gekozen techniek maakt tegenwoording niet meer zoveel uit voor de snelheid. Over zowel Kabel, VDSL als Glasvezel zijn hoge snelheden mogelijk.

  • Vrijwel alle woningen in Nederland zijn voorzien van een telefoon- en/of kabelaansluiting. De technieken ADSL en VDSL hebben een telefoonlijn nodig, deze hoeft niet al actief te zijn.
    Een glasvezelaansluiting is wat minder gebruikelijk, alhoewel steeds meer woningen hier standaard van worden voorzien.

    Door in de postcodecheck je postcode en huisnummer in te vullen krijg je een exact overzicht met de diensten die geleverd kunnen worden op jouw adres.

  • Als je voor een abonnement met een cashback actie kiest, dan wordt de cashback óf door de provider óf door ons (via onze partner) uitgekeerd. Na aanmelding ontvang je via de e-mail duidelijke informatie over de cashback.

Autoverzekering


  • Wij kunnen voor verzekeringen geen inhoudelijke vragen beantwoorden of persoonlijk advies geven. Dit omdat wij zelf geen AFM vergunning hebben. Deze vergelijker wordt dan ook aangeboden en verzorgd door onze partner Komparu die wel over een AFM vergunning beschikt. Voor vragen en advies verwijzen wij je graag door naar de betreffende verzekeraar.

  • Er is een ruime keuze aan polissen, o.a. van Univé, OHRA, Centraal Beheer, FBTO, AllSecur, Nowgo, Inshared, ANWB, Hema, Autoweek.

  • Ja, het aantal schadevrije jaren wordt altijd overgenomen door een nieuwe verzekeraar. Zo behoud je altijd je no-claim korting.

  • In Nederland is een autoverzekering met minimaal WA dekking verplicht voor alle auto's op de openbare weg.

Mobiel abonnement


  • Sim only betekent een mobiel abonnement zonder een nieuwe telefoon. Je ontvangt alleen een nieuwe simkaart van de nieuwe provider. Dit is een prima keuze als je nog een goede telefoon hebt. Bovendien is het tegenwoordig in veel gevallen zo dat je een BKR registratie krijgt als je een abonnement afsluit waarbij je wel een nieuwe telefoon krijgt. Dit wordt volgens de wet namelijk gezien als lening, je betaalt de telefoon namelijk af middels je abonnementskosten.

  • Ja, dat kan in alle gevallen en heet nummerbehoud. Bij het online afsluiten van een abonnement krijgt je altijd de optie om je huidige nummer mee te nemen.