easyEnergy

easyEnergy logo

Klantenservice:

contact via e-mail of chat.
klantenservice@nl.easyenergy.com

easyEnergy is een relatief jonge energieleverancier op de Nederlandse markt. Het energiebedrijf levert honderd procent groene energie aan uitsluitend particuliere klanten. easyEnergy onderscheidt zich van andere leveranciers door de belofte energie aan te bieden tegen inkoopprijzen. Omdat deze inkoopprijzen per dag en zelfs per tijdstip verschillen kunnen klanten fors besparen op de energierekening door het energiegebruik te plannen op de goedkoopste momenten.

Via het klantenpaneel kun je als klant zien op welk moment de energietarieven het goedkoopste zijn. Door gebruik te maken van de mogelijkheden van de slimme meter wordt de geldende handelsprijs op ieder moment gekoppeld aan het verbruik.

Bij easyEnergy wordt niet gewerkt met vaste contracten en daaraan gekoppelde vaste tarieven, zoals bij vrijwel alle andere energieleveranciers wel gebruikelijk is.

De geschiedenis van easyEnergy

easyEnergy kent nog geen lang geschiedenis. Het bedrijf werd in 2016 opgericht door Maarten Roelfs en Raymond van Eck. Begin 2017 begon men met de daadwerkelijke levering van energie. Sinds 2018 is het energiebedrijf onderdeel van NieuweStroom.

Voor het gebruik van de merknaam Easy heeft men een overeenkomst met de EasyGroup, waartoe het bedrijf behoorde tot de overnamen door NieuweStroom. Tot de EasyGroup behoort onder andere ook de gelijknamige luchtvaartmaatschappij.

Duurzaamste energieleverancier

easyEnergy staat bovenaan in de lijst van duurzaamste leveranciers. Deze lijst wordt ieder jaar samengesteld uit onderzoeken door WISE, de Consumentenbond, Natuur & Milieu en Greenpeace. Samen met Energie VanOns, om | nieuw energie, Pure Energie en Vrijopnaam scoorde men in 2019 een 10 op het gebied van groene energie.

Energieproducten

  • Groene stroom
  • Gas CO2 gecompenseerd

Overige gegevens

Postadres:
Petrus Regoutplein 1 E01
6211 XX Maastricht

Opgericht: 2016

Check alle energieleveranciers op jouw adresVergelijken

Heb je zonnepanelen of een dubbele meter? Deze opties kun je op de volgende pagina opgeven.

easyEnergy opzeggen

Als je overstapt naar een andere energieleverancier dan hoeft je easyEnergy niet zelf op te zeggen. De opzegging wordt dan namelijk geregeld door de nieuwe energieleverancier die ervoor zorgt dat je overstapt op het moment dat de contractperiode bij easyEnergy is afgelopen. Dit voorkomt dat je eventueel een opzegvergoeding moet betalen.
Opzeggen van een energieleverancier doe je eigenlijk alleen als je gaat verhuizen. In dat geval kun je contact opnemen met de klantenservice van easyEnergy.

Ervaringen met easyEnergy? Deel het!

Ben jij klant of klant geweest van deze energieleverancier? Of heb je op een andere manier ervaring met easyEnergy? Door je ervaringen te delen kun je wellicht anderen helpen een overwogen keuze te maken.

Jouw oordeel, positief of misschien minder positief, stellen we zeer op prijs!

Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.

Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.

Dit zeggen anderen over easyEnergy

Frans

Ik ben op zich wel tevreden over EasyEnergy. Het betekent wel dat je maandbedrag fluctueert. Je factuur is opgebouwd uit een bedrag voor het verbruik van afgelopen maand en een voorschot voor de komende maand. Daarbij vindt ook een verrekening plaats van het voorschot dat je betaald had. Het voorschot wordt jaarlijks bijgesteld en is gebaseerd op je gemiddelde verbruik en de verwachting van de inkoopprijzen.

Op dit moment ligt die verwachting erg hoog waardoor de maandfactuur over december en hoog ligt door de actuele prijzen en daarbij het voorschot eveneens naar boven is bijgesteld.

Ik ben gemiddeld tevreden omdat de communicatie vanuit easyenergy geen schoonheidsprijs verdient. Doordat ik mijn verbruik nauwlettend in de gaten houd met een meter van homewizard die op de slimme meter is aangesloten, kwam ik erachter dat ze een veel te hoog verbruik op de maandfactuur van december (2021) hadden vermeld.
Ik heb ze daarover een mail gestuurd (bellen gaat op dit moment niet, wegens drukte zoals vermeld op de website). Vervolgens komt er geen antwoord. Wel wordt het bedrag voor stroom afgeschreven maar niet voor het gas. Die is blijkbaar gestorneerd cq stop gezet. Even later krijg ik een dringend verzoek (waarschijnlijk een geautomatiseerde mail vanuit het systeem) deze alsnog te betalen.

EasyEnergy is in 2018 overgenomen door NieuweStroom. Vervolgens de klantenservice maar gebeld van deze organisatie. Zowaar krijg ik iemand te spreken die mij verder kan helpen. Nu lijkt alles goed te komen, krijg ook nog 2x een bevestiging op de mail van mijn gelijk en dat ik de bedragen kan storneren voor zover nog niet gebeurd. En dat ik nieuwe facturen tegemoet kan zien (op het moment van schrijven nog niet ontvangen).

Hopelijk geen beren meer op de weg. EasyEnergy is misschien op bestuurlijk niveau samen gevloeid met NieuweStroom, aan de onderkant loopt dit nog niet helemaal lekker. Jammer dat het richting de klanten er nog niet als 1 organisatie uitziet.

Vooralsnog ben ik niet van plan over te stappen.

Astrid

Er is geen contact te krijgen, je kan ze niet bellen, alleen mailen maar daar reageren ze niet op.
Ik ben van 180 euro per maand naar 700 gegaan zonder aankondiging met minder verbruik . Ik kan dit niet betalen maar kan hier niemand bereiken, waardeloos