Kabelnoord internet, TV en bellen

Kabelnoord is een provider van internet, televisie en vaste telefonie. Deze diensten worden geleverd via kabel- en glasvezelnetwerken in delen van de provincies Friesland en Groningen inclusief de Waddeneilanden Ameland en Schiermonnikoog. Kabelnoord heeft geen winstoogmerk en heeft daarom altijd veel geïnvesteerd in het aansluiten van de buitengebieden.

De geschiedenis van Kabelnoord

Kabelnoord is opgericht in 1979 en had als doel om zoveel mogelijk huishoudens in noordoost Friesland aan te sluiten op kabeltelevisie. Dit betrof met name ook de economisch onrendabele buitengebieden.

Het kabelbedrijf werd opgericht als zogenoemde Gemeenschappelijke Regeling, een samenwerkingsverband tussen verschillende overheidsdiensten. Sinds 1996 is het een Naamloze Vennootschap (N.V.) waarvan een aantal gemeenten aandeelhouder zijn.

Het netwerk

Het netwerk van Kabelnoord bestaat uit coax (kabeltv) en glasvezel. Over beide type netwerken is internet met een hoge snelheid mogelijk.

In Groningen levert Kabelnoord ook zijn pakketten met internet, TV en bellen via het glasvezelnetwerk van het project Snel Internet Groningen.

Friese no-nonsense klantenservice

Kabelnoord is een puur Fries bedrijf en dat merk je ook aan de Friese no-nonsense klantenservice: geen lange wachtrijen bij de telefonische helpdesk en men spreekt er naast Nederlands ook Fries! En als het niet lukt om je probleem telefonisch of op afstand te verhelpen, dan stuurt de provider gewoon een monteur langs.

Als je liever persoonlijk iemand wilt spreken dan kun je langs komen op het kantoor in Dokkum of één van de verkooppunten in de provincie.

Netwerk en diensten

  • Internet & TV
  • Internet via de kabel
  • Internet via glasvezel
  • Digitale interactieve televisie
  • TV kijken via app
  • Telefonie (vast bellen)

Overige gegevens

Postadres:
Kabelnoord
Postbus 30
9100 AA Dokkum

Opgericht: 1979
Aantal klanten: +/- 30.000

Kabelnoord op Wikipedia

Vergelijk alle internet & TV providersVergelijken

Kabelnoord opzeggen

Je abonnement bij Kabelnoord op zeggen kun je normaal gesproken doen via het klantenpaneel op de website van Kabelnoord. Heb je de inloggegevens hiervoor niet bij de hand? Neem dan contact op met de klantenservice. Neem je meerdere diensten af? Bijvoorbeeld naast internet ook televisie en/of vast bellen en je wilt alleen één van deze diensten opzeggen? Ook dan kun je het beste even contact opnemen met de Kabelnoord klantenservice.

Als je overstapt naar een andere provider en je telefoonnummer voor de vaste lijn wilt behouden, zeg dan niet zelf je abonnement bij Kabelnoord op. Laat in dat geval de nieuwe provider de overstap helemaal regelen om te voorkomen dat je je telefoonnummer kwijt raakt.

Je kunt bij de meeste providers van internet, TV en bellen overigens ook gebruik maken van de overstapservice. De nieuwe provider zal dan met Kabelnoord de datum van de overstap vaststellen, op deze manier voorkom je dat je zonder aansluiting komt te zitten of juist een periode dubbel moet betalen.

Ervaringen met Kabelnoord? Deel het!

Ben jij klant of klant geweest van Kabelnoord? Of heb je op een andere manier ervaring met deze provider? Door je ervaringen te delen kun je wellicht anderen helpen een overwogen keuze te maken.

Jouw oordeel, positief of misschien minder positief, stellen we zeer op prijs!

Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.

Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.

Dit zeggen anderen over Kabelnoord

We bieden deze review mogelijkheid sinds kort, waardoor er op dit moment nog geen beoordelingen zijn voor Kabelnoord. Heb jij ervaring met de diensten en producten van Kabelnoord? Deel het hier en help anderen bij het maken van een keuze!