Oxxio stopt met internet

Oxxio stopt na ruim twee jaar met internet, tv en bellen

Frank 23 april 2021
Leestijd 2 minuten Categorie: Internet & TV,

Oxxio startte begin 2019 met het aanbieden van internet, tv en bellen. Ruim twee jaar later stopt men daar alweer mee, met ingang van 1 juni aanstaande. Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen? En wat betekent dit voor bestaande klanten?

Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen?

Oxxio geeft zelf aan dat het weer terug wil naar de basis: het aanbieden van energie. Daarbij noemt Oxxio ‘organisatorische veranderingen’ als belangrijkste reden om te stoppen met aanbieden van internet, tv en bellen. Het lijkt erop dat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten om de organisatie in te richten op het aanbieden van internet, tv en bellen.

Wat betekent dit voor bestaande klanten?

De huidige abonnementen van Oxxio voor internet, tv en bellen neemt KPN over. De abonnementen die Oxxio aanbood onder haar eigen naam liepen al via het KPN-netwerk. Dat maakt het makkelijk deze over te zetten naar KPN. Klanten die daarnaast energie bij Oxxio afnemen, blijven daarmee gewoon bij Oxxio.

De verwachting is dat de huidige Oxxio klanten voor internet, bellen en tv weinig van de overgang merken. Het netwerk blijft immers hetzelfde en KPN laat ook de tarieven en kosten ongewijzigd. Wel is er een korte overgangsperiode. Per 1 juni aanstaande neemt KPN alle abonnementen administratief over, maar de klantenservice en technische helpdesk verzorgt Oxxio dan nog enkele maanden zelf. Deze situatie duurt tot KPN er klaar voor is de volledige dienstverlening over te nemen. De exacte datum hiervoor is nog niet bekend. De verwachting is dat dit na de zomer wordt.

Oxxio internet klanten gaan over naar KPN

KPN neemt de klanten over van Oxxio internet, tv en bellen.

Wat gebeurt er met het combivoordeel?

Klanten die extra korting kregen door internet, tv en bellen te combineren met energie blijven deze gewoon houden. De korting op het abonnement wordt vanaf 1 juni een vaste korting. Klanten van Oxxio die zowel energie als het 3-in-1 pakket hebben, ondervinden dus geen nadeel van de veranderingen.

Klanten kunnen overigens niet zomaar opzeggen naar aanleiding van de overgang naar KPN. Tussentijds opzeggen kan alleen bij het wijzigen van de contractvoorwaarden, maar deze blijven hetzelfde bij KPN.

Vergelijk de prijzen van 3-in-1 pakketten

Oxxio haakt af, en neemt geen nieuwe klanten meer aan voor internet, tv en bellen. Het aantal aanbieders van 3-in-1 pakketten blijft echter groot. De onderlinge concurrentie is sterk en de markt voor 3-in-1 pakketten is continu in beweging. Wil jij weten wat voor jou het beste en voordeligste 3-in-1 pakket is? Raadpleeg hieronder onze vergelijker!

Vind de voordeligste 3-in-1 pakkettenVergelijken

Over de auteur

Frank Venendaal
Frank Venendaal

Frank is een expert op het gebied van computers, internetverbindingen en telefonie. Als techblogger schrijft hij artikelen voor diverse websites, waaronder ook KiesZeker.

Tags

  • Oxxio
  • KPN

Gerelateerde artikelen

nieuwe Odido shop
Odido: de nieuwe naam van T-Mobile en Tele2

Frank 5 september 2023

T-mobile en Tele2 gaan in Nederland voortaan samen verder onder de nieuwe naam 'Odido'. Terwijl bestaande klanten hun huidige service behouden, introduceert Odido vernieuwde abonnementen, met een onderscheidende familieoptie voor onbeperkte data en bellen.

wifi problemen oplossen
Heb jij ook last van Wifi problemen?

Frank Update: 29 maart 2023

Wie zit er tegenwoordig niet met zijn tablet of laptop voor de TV? Dan komen wifi problemen erg ongelegen. Problemen met  streamen, trage wifi snelheid, minuten bezig om mailtjes te verzenden of ontvangen etc. Mocht je deze wifi problemen herkennen, dan zullen deze tips je helpen om jouw wifi te verbeteren.

glasvezel aanleg
Zal ik overstappen naar glasvezel of voldoet mijn huidige aansluiting?

Eric 14 december 2023

Op dit moment wordt er glasvezel aangelegd in mijn wijk. Deze ontwikkeling creëert vragen bij de bewoners, zoals: "Moeten we overstappen naar glasvezel of is onze huidige aansluiting goed genoeg?" Dit is een relevante vraag, gezien onze steeds groeiende behoefte aan snelle en betrouwbare internetverbindingen.

eigen modem aansluiten
Vrije modemkeuze is nu een recht, maar wat heb je eraan?

Frank 25 maart 2022

Als je klant wordt van een internetprovider voor vast internet thuis, eventueel met tv en telefoon, dan krijg je vrijwel altijd een modem van de provider toegestuurd, die je bij soms ook verplicht was om te gebruiken. Sinds begin dit jaar heb je echter bij alle providers het recht om een eigen modem te gebruiken.