
Frank 23 april 2021
Leestijd 2 minuten
Categorie:
Internet & TV,
Oxxio startte begin 2019 met het aanbieden van internet, tv en bellen. Ruim twee jaar later stopt men daar alweer mee, met ingang van 1 juni aanstaande. Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen? En wat betekent dit voor bestaande klanten?
Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen?
Oxxio geeft zelf aan dat het weer terug wil naar de basis: het aanbieden van energie. Daarbij noemt Oxxio ‘organisatorische veranderingen’ als belangrijkste reden om te stoppen met aanbieden van internet, tv en bellen. Het lijkt erop dat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten om de organisatie in te richten op het aanbieden van internet, tv en bellen.
Wat betekent dit voor bestaande klanten?
De huidige abonnementen van Oxxio voor internet, tv en bellen neemt KPN over. De abonnementen die Oxxio aanbood onder haar eigen naam liepen al via het KPN-netwerk. Dat maakt het makkelijk deze over te zetten naar KPN. Klanten die daarnaast energie bij Oxxio afnemen, blijven daarmee gewoon bij Oxxio.
De verwachting is dat de huidige Oxxio klanten voor internet, bellen en tv weinig van de overgang merken. Het netwerk blijft immers hetzelfde en KPN laat ook de tarieven en kosten ongewijzigd. Wel is er een korte overgangsperiode. Per 1 juni aanstaande neemt KPN alle abonnementen administratief over, maar de klantenservice en technische helpdesk verzorgt Oxxio dan nog enkele maanden zelf. Deze situatie duurt tot KPN er klaar voor is de volledige dienstverlening over te nemen. De exacte datum hiervoor is nog niet bekend. De verwachting is dat dit na de zomer wordt.

KPN neemt de klanten over van Oxxio internet, tv en bellen.
Wat gebeurt er met het combivoordeel?
Klanten die extra korting kregen door internet, tv en bellen te combineren met energie blijven deze gewoon houden. De korting op het abonnement wordt vanaf 1 juni een vaste korting. Klanten van Oxxio die zowel energie als het 3-in-1 pakket hebben, ondervinden dus geen nadeel van de veranderingen.
Klanten kunnen overigens niet zomaar opzeggen naar aanleiding van de overgang naar KPN. Tussentijds opzeggen kan alleen bij het wijzigen van de contractvoorwaarden, maar deze blijven hetzelfde bij KPN.
Vergelijk de prijzen van 3-in-1 pakketten
Oxxio haakt af, en neemt geen nieuwe klanten meer aan voor internet, tv en bellen. Het aantal aanbieders van 3-in-1 pakketten blijft echter groot. De onderlinge concurrentie is sterk en de markt voor 3-in-1 pakketten is continu in beweging. Wil jij weten wat voor jou het beste en voordeligste 3-in-1 pakket is? Raadpleeg hieronder onze vergelijker!
Over de auteur

Frank Venendaal
Frank is een expert op het gebied van computers, internetverbindingen en telefonie. Als techblogger schrijft hij artikelen voor diverse websites, waaronder ook KiesZeker.
Tags
- Oxxio
- KPN
Gerelateerde artikelen

KPN kan glasvezel nog sneller uitrollen dankzij pensioenfonds ABP
Eric 26 maart 2021
Enkele maanden geleden kondigde KPN al aan flink te gaan investeren in het aanleggen van glasvezel. Dit krijgt nu nog een extra boost doordat Nederlands grootste pensioenfonds ABP mee gaat investeren in de aanleg van glasvezelnetwerken. Samen zullen ABP en KPN nog 1 miljard euro extra investeren.

T-Mobile mengt zich met aanleg glasvezel in de breedband concurrentiestrijd
Frank 12 maart 2021
Goed nieuws voor degene die liever nog vandaag dan morgen worden aangesloten op glasvezel breedband! T-Mobile wil de komende jaren één miljoen extra glasvezelaansluitingen realiseren. Hiermee mengt de provider zich in de hevige concurrentiestrijd tussen de grootste providers.

KPN stopt met Telfort wat is het alternatief abonnement
Eric 25 april 2019
Telfort stopt per 1 mei 2019 met het verkopen van abonnementen voor mobiel en thuis (internet, TV en vast bellen). In januari kondigde moederbedrijf KPN al aan te stoppen met diverse onder eigen naam opererende merken, waaronder Telfort. Hiermee voegt men dus nu de daad bij het woord. Het merk Telfort blijft voorlopig nog wel even bestaan, ondanks dat de verkoop van de diensten en producten stopt.

Vrije modemkeuze is nu een recht, maar wat heb je eraan?
Frank 25 maart 2022
Als je klant wordt van een internetprovider voor vast internet thuis, eventueel met tv en telefoon, dan krijg je vrijwel altijd een modem van de provider toegestuurd, die je bij soms ook verplicht was om te gebruiken. Sinds begin dit jaar heb je echter bij alle providers het recht om een eigen modem te gebruiken.