Oxxio stopt met internet

Oxxio stopt na ruim twee jaar met internet, tv en bellen

Frank 23 april 2021
Leestijd 2 minuten Categorie: Internet & TV

Oxxio startte begin 2019 met het aanbieden van internet, tv en bellen. Ruim twee jaar later stopt men daar alweer mee, met ingang van 1 juni aanstaande. Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen? En wat betekent dit voor bestaande klanten?

Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen?

Oxxio geeft zelf aan dat het weer terug wil naar de basis: het aanbieden van energie. Daarbij noemt Oxxio ‘organisatorische veranderingen’ als belangrijkste reden om te stoppen met aanbieden van internet, tv en bellen. Het lijkt erop dat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten om de organisatie in te richten op het aanbieden van internet, tv en bellen.

Wat betekent dit voor bestaande klanten?

De huidige abonnementen van Oxxio voor internet, tv en bellen neemt KPN over. De abonnementen die Oxxio aanbood onder haar eigen naam liepen al via het KPN-netwerk. Dat maakt het makkelijk deze over te zetten naar KPN. Klanten die daarnaast energie bij Oxxio afnemen, blijven daarmee gewoon bij Oxxio.

De verwachting is dat de huidige Oxxio klanten voor internet, bellen en tv weinig van de overgang merken. Het netwerk blijft immers hetzelfde en KPN laat ook de tarieven en kosten ongewijzigd. Wel is er een korte overgangsperiode. Per 1 juni aanstaande neemt KPN alle abonnementen administratief over, maar de klantenservice en technische helpdesk verzorgt Oxxio dan nog enkele maanden zelf. Deze situatie duurt tot KPN er klaar voor is de volledige dienstverlening over te nemen. De exacte datum hiervoor is nog niet bekend. De verwachting is dat dit na de zomer wordt.

Oxxio internet klanten gaan over naar KPN

KPN neemt de klanten over van Oxxio internet, tv en bellen.

Wat gebeurt er met het combivoordeel?

Klanten die extra korting kregen door internet, tv en bellen te combineren met energie blijven deze gewoon houden. De korting op het abonnement wordt vanaf 1 juni een vaste korting. Klanten van Oxxio die zowel energie als het 3-in-1 pakket hebben, ondervinden dus geen nadeel van de veranderingen.

Klanten kunnen overigens niet zomaar opzeggen naar aanleiding van de overgang naar KPN. Tussentijds opzeggen kan alleen bij het wijzigen van de contractvoorwaarden, maar deze blijven hetzelfde bij KPN.

Vergelijk de prijzen van 3-in-1 pakketten

Oxxio haakt af, en neemt geen nieuwe klanten meer aan voor internet, tv en bellen. Het aantal aanbieders van 3-in-1 pakketten blijft echter groot. De onderlinge concurrentie is sterk en de markt voor 3-in-1 pakketten is continu in beweging. Wil jij weten wat voor jou het beste en voordeligste 3-in-1 pakket is? Raadpleeg hieronder onze vergelijker!

Vind de voordeligste 3-in-1 pakkettenVergelijken

Over de auteur

Frank Venendaal
Frank Venendaal

Frank is een expert op het gebied van computers, internetverbindingen en telefonie. Als techblogger schrijft hij artikelen voor diverse websites, waaronder ook KiesZeker.

Tags

  • Oxxio
  • KPN

Gerelateerde artikelen

XS4ALL moet blijven
Hoe zit het nu met de toekomst van XS4ALL?

Eric 28 oktober 2019

In januari van dit jaar kondigde KPN aan te gaan stoppen met de merken Telfort en XS4ALL. Alle klanten van deze twee dochter zouden worden ondergebracht bij het hoofdmerk KPN. Maar wat is nu de status van deze migratie en gaat het überhaupt nog wel door?

sneller internet KPN glasvezel
KPN versnelt aanleg glasvezel, in 2025 meerderheid woningen aangesloten

Frank 30 november 2020

KPN versnelt de komende jaren de uitrol van glasvezel. Glasvezel is namelijk sneller, stabieler en ook nog eens onderhoudsvriendelijker dan de bestaande koperleidingen. KPN ziet graag dat het aan aansluitingen over 5 jaar is verdubbeld. Om dit te bereiken investeert KPN de komende jaren 3,5 miljard euro.

overname Rekam door DELTA
Het glasvezel- en kabelnetwerk van Rekam overgenomen door DELTA Fiber

Frank 5 februari 2021

Het Zeeuwse DELTA Fiber heeft er met de overname van Rekam in één klap 50.000 aansluitingen bij in de regio Midden-Holland. Hiermee breidt DELTA zijn netwerk van hoofdzakelijk glasvezel verder uit in Nederland. Dit lijkt voornamelijk een strategische zet richting KPN.

eigen modem aansluiten
Vrije modemkeuze is nu een recht, maar wat heb je eraan?

Frank 25 maart 2022

Als je klant wordt van een internetprovider voor vast internet thuis, eventueel met tv en telefoon, dan krijg je vrijwel altijd een modem van de provider toegestuurd, die je bij soms ook verplicht was om te gebruiken. Sinds begin dit jaar heb je echter bij alle providers het recht om een eigen modem te gebruiken.