
Frank 23 april 2021
Leestijd 2 minuten
Categorie:
Internet & TV
Oxxio startte begin 2019 met het aanbieden van internet, tv en bellen. Ruim twee jaar later stopt men daar alweer mee, met ingang van 1 juni aanstaande. Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen? En wat betekent dit voor bestaande klanten?
Waarom stopt Oxxio met het aanbieden van internet, tv en bellen?
Oxxio geeft zelf aan dat het weer terug wil naar de basis: het aanbieden van energie. Daarbij noemt Oxxio ‘organisatorische veranderingen’ als belangrijkste reden om te stoppen met aanbieden van internet, tv en bellen. Het lijkt erop dat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten om de organisatie in te richten op het aanbieden van internet, tv en bellen.
Wat betekent dit voor bestaande klanten?
De huidige abonnementen van Oxxio voor internet, tv en bellen neemt KPN over. De abonnementen die Oxxio aanbood onder haar eigen naam liepen al via het KPN-netwerk. Dat maakt het makkelijk deze over te zetten naar KPN. Klanten die daarnaast energie bij Oxxio afnemen, blijven daarmee gewoon bij Oxxio.
De verwachting is dat de huidige Oxxio klanten voor internet, bellen en tv weinig van de overgang merken. Het netwerk blijft immers hetzelfde en KPN laat ook de tarieven en kosten ongewijzigd. Wel is er een korte overgangsperiode. Per 1 juni aanstaande neemt KPN alle abonnementen administratief over, maar de klantenservice en technische helpdesk verzorgt Oxxio dan nog enkele maanden zelf. Deze situatie duurt tot KPN er klaar voor is de volledige dienstverlening over te nemen. De exacte datum hiervoor is nog niet bekend. De verwachting is dat dit na de zomer wordt.

KPN neemt de klanten over van Oxxio internet, tv en bellen.
Wat gebeurt er met het combivoordeel?
Klanten die extra korting kregen door internet, tv en bellen te combineren met energie blijven deze gewoon houden. De korting op het abonnement wordt vanaf 1 juni een vaste korting. Klanten van Oxxio die zowel energie als het 3-in-1 pakket hebben, ondervinden dus geen nadeel van de veranderingen.
Klanten kunnen overigens niet zomaar opzeggen naar aanleiding van de overgang naar KPN. Tussentijds opzeggen kan alleen bij het wijzigen van de contractvoorwaarden, maar deze blijven hetzelfde bij KPN.
Vergelijk de prijzen van 3-in-1 pakketten
Oxxio haakt af, en neemt geen nieuwe klanten meer aan voor internet, tv en bellen. Het aantal aanbieders van 3-in-1 pakketten blijft echter groot. De onderlinge concurrentie is sterk en de markt voor 3-in-1 pakketten is continu in beweging. Wil jij weten wat voor jou het beste en voordeligste 3-in-1 pakket is? Raadpleeg hieronder onze vergelijker!
Over de auteur

Frank Venendaal
Frank is een expert op het gebied van computers, internetverbindingen en telefonie. Als techblogger schrijft hij artikelen voor diverse websites, waaronder ook KiesZeker.
Tags
- Oxxio
- KPN
Gerelateerde artikelen

Ziggo gaat voor de laatste meters van aansluitingen over op glasvezel
Frank 10 augustus 2021
Kabelbedrijf Ziggo stapt over op glasvezel voor de allerlaatste meters van aansluitingen. De meters van wijkkasten naar woningen. In eerste instantie betreft het alleen de kabels naar woningen in nieuwbouwprojecten. Waarom maakt Ziggo deze overstap? En wat zijn de verschillen tussen coax en glasvezel?

KPN draait in kwestie opheffing XS4ALL
Bregje 14 januari 2020
Opmerkelijk nieuws rond de voorgenomen opheffing van XS4ALL door KPN. Het bedrijf heeft namelijk laten weten de naam XS4ALL vooralsnog toch nog aan te willen houden. Maar wat betekent deze draai in de praktijk? De migratie naar KPN gaat namelijk wel gewoon door.

KPN kan glasvezel nog sneller uitrollen dankzij pensioenfonds ABP
Eric 26 maart 2021
Enkele maanden geleden kondigde KPN al aan flink te gaan investeren in het aanleggen van glasvezel. Dit krijgt nu nog een extra boost doordat Nederlands grootste pensioenfonds ABP mee gaat investeren in de aanleg van glasvezelnetwerken. Samen zullen ABP en KPN nog 1 miljard euro extra investeren.

Diverse internetproviders kondigen prijsverhoging aan per 1 juli
Eric Update: 2 juni 2021
Providers van internet, tv en vaste telefonie passen doorgaans halverwege het jaar de tarieven aan, op 1 juli dus. Ook dit jaar zullen bij een aantal providers weer de tarieven wijzigen, in de praktijk meestal een lichte verhoging. KPN en dochter XS4ALL maakten onlangs de nieuwe tarieven bekend.