
Eric 25 april 2019 Categorieën: Internet & TV, Mobiel,
Telfort stopt per 1 mei 2019 met het verkopen van abonnementen voor mobiel en thuis (internet, TV en vast bellen). In januari kondigde moederbedrijf KPN al aan te stoppen met diverse onder eigen naam opererende merken, waaronder Telfort. Hiermee voegt men dus nu de daad bij het woord.
Naast Telfort zullen ook de merken XS4ALL en Yes Telecom verdwijnen, alhoewel er recent te kennen is gegeven dat er voor XS4ALL nog naar andere oplossingen wordt gekeken. KPN zal de klanten van deze merken onderbrengen onder haar eigen hoofdmerk. Dit om het eigen merk te verstevigen en kosten te besparen op marketing en personeel. De eigenschappen van de verschillende merken worden volgens het bedrijf behouden, zo staat Telfort bekend om haar scherpe tarieven.
Stopt Telfort ook als merk per 1 mei?
Het merk Telfort blijft voorlopig nog even bestaan, ondanks dat de verkoop van de diensten en producten stopt. De website en de online support blijven na 1 mei nog even bereikbaar, zij het wel in afgeslankte vorm.

De fysieke Telfort winkels sluiten
Wel sluiten per 1 mei alle fysieke Telfort winkels. Gevolg hiervan is dat de ruim 200 winkelmedewerkers hun baan verliezen. Een deel van deze medewerkers kan herplaatst worden binnen KPN, de andere medewerkers wordt begeleiding aangeboden bij het zoeken naar een nieuwe baan.
Want betekent dit voor Telfort klanten?
Ondanks dat de winkels sluiten en de verkoop van abonnementen stopt verandert er voor bestaande klanten voorlopig niets. De producten en diensten die je bij Telfort hebt lopen blijven gewoon bestaan met dezelfde eigenschappen en voorwaarden. Ook blijft voor deze diensten de merknaam Telfort nog even bestaan en zul je dus ook facturen met daarop de vertrouwde naam ontvangen.
Voor support kun je na 1 mei terecht in de winkels van KPN of via de online kanalen van Telfort.
Uiteindelijk zal het merk dus wél helemaal verdwijnen, alhoewel hier nog geen termijn voor is gegeven. Omdat deze stap al vrij snel volgt op de aankondiging in januari is het echter de verwachting dat het volledige einde nog dit jaar zal plaatsvinden. Daarmee komt er dan een einde aan 23 jaar Telfort in Nederland. Het bedrijf ontstond in 1996 en had enkele jaren later een eigen landelijke dekkend GSM netwerk in Nederland. Na de overname door KPN in 2005 werd dit netwerk geleidelijk geïntegreerd in het KPN GSM netwerk, waarop Telfort als virtuele provider (MVNO) opereerde.
Wat is het beste Telfort alternatief?
Wil je weten wat de alternatieven voor Telfort zijn? Doe dan hieronder de postcode check voor alternatieve Telfort Thuis diensten (vast bellen, internet en TV).
Of check de abonnementen van mobiele abonnementen bij andere providers door hieronder jouw wensen voor MB’s en belminuten op te geven.
Over de auteur

Eric Hes
Eric is beheerder van KiesZeker en een aantal andere websites. Hij schrijft regelmatig over diverse onderwerpen die aansluiten bij de diensten op deze website.
Tags
- Telfort
- KPN
Gerelateerde artikelen

DELTA Fiber wil in 2025 een kwart van Nederland glasvezel kunnen aanbieden
Eric 2 augustus 2021
DELTA Fiber heeft namelijk aangekondigd fors te gaan investeren in glasvezel en wil in 2025 een kwart van Nederland een aansluiting op het eigen glasvezelnetwerk kunnen aanbieden. Naast de buitengebieden wil men zich nu ook gaan richten op dorpskernen en kleinere steden.

Wat kun je allemaal doen met je oude mobiele telefoon?
Frank Update: 27 januari 2025
Een nieuw mobiel abonnement sluit je vaak af in combinatie met een nieuwe telefoon. Je oude telefoon kun je dan als reserve in een la bewaren. Daar is niets mis mee, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. We zetten voor je op een rij wat je allemaal met je oude telefoon kunt doen en waar je aan moet denken.

Tips en mogelijkheden voor een mobiel abonnement voor een kind
Femke 22 september 2022
Vrijwel elke ouder krijgt er vroeg of laat mee te maken: je kind wil een eigen telefoon. Hoe ga je daarmee om? Kies je voor een telefoon met mobiel abonnement voor je kind of prepaid? Deze en nog veel meer vragen komen op je af, wanneer je kind toe is aan een eigen telefoon.

Loyaal zijn is vaak goed, maar niet voor je vaste lasten
Bregje Update: 1 april 2023
Loyaliteit wordt vaak gewaardeerd en beloond, maar voor vaste lasten zoals abonnementen, energiecontracten en verzekeringen geldt dat vaak juist niet. Kijk je nooit naar je contracten om, dan betaal je na verloop van tijd juiste het meeste!