Tweak internet via glasvezel

Tweak logo

Klantenservice:

0900-8932543
Werkdagen van 9:00 tot 21:00.
Weekend van 12:00 to 20:00.

Tweak is een relatief kleine provider die zich tegenwoordig helemaal toelegt op het aanbieden van internet, televisie en vaste telefoon via diverse regionale glasvezelnetwerken. Tweak werkt met een klein vast team van medewerkers met kennis van zaken. Hierdoor zijn de lijnen kort en kan snel worden geschakeld en dat vertaald zich naar een prima service.

TV van Canal Digitaal

Voor de televisie biedt Tweak het TV pakket van Canal Digitaal aan. Dit bedrijf is bekend van satelliettelevisie, maar biedt tegenwoordig zijn diensten ook via internet aan. De televisie ontvang je dan ook gewoon via je Tweak glasvezelaansluiting en ook de support hiervoor loopt gewoon via Tweak.

De achtergrond van Tweak

Tweak is in 2002 ontstaan uit de community rond de website Tweakers.nl. Een aantal leden van deze website hebben het initiatief genomen een provider op te richten.

Aanvankelijk leverde de provider internetaansluitingen via het ADSL netwerk van KPN, maar sinds enkele jaren heeft men zich helemaal toegelegd op glasvezel. Dit wordt gedaan via diverse regionale netwerken van onder andere e-fiber, Limburg glasvezel, KPN NetwerkNL (voorheen Reggefiber) en RE-NET.

De provider bedient nog wel klanten via ADSL, maar dit zijn uitsluitend bestaande klanten. Nieuwe aansluitingen worden niet meer geleverd via het DSL netwerk.

Tweak is onderdeel van Cambrium B.V. Dit is een bedrijf dat onder een aantal labels diverse uiteenlopende internetdiensten aanbiedt.

Netwerk en diensten

  • Internet & TV
  • Internet via glasvezel
  • Digitale interactieve televisie
  • TV kijken via app
  • Telefonie (vast bellen)
  • ESPN (o.a. Eredivisie voetbal)
  • Ziggo Sport Totaal (o.a. Formule 1)
  • Film1

Overige gegevens

Postadres:
Postbus 60270
1320AH, Almere

Opgericht: 2002

Vergelijk alle internet & TV providersVergelijken

Tweak opzeggen

Je abonnement bij Tweak op zeggen kun je normaal gesproken doen via het klantenpaneel op de website van Tweak. Heb je de inloggegevens hiervoor niet bij de hand? Neem dan contact op met de klantenservice. Neem je meerdere diensten af? Bijvoorbeeld naast internet ook televisie en/of vast bellen en je wilt alleen één van deze diensten opzeggen? Ook dan kun je het beste even contact opnemen met de Tweak klantenservice.

Als je overstapt naar een andere provider en je telefoonnummer voor de vaste lijn wilt behouden, zeg dan niet zelf je abonnement bij Tweak op. Laat in dat geval de nieuwe provider de overstap helemaal regelen om te voorkomen dat je je telefoonnummer kwijt raakt.

Je kunt bij de meeste providers van internet, TV en bellen overigens ook gebruik maken van de overstapservice. De nieuwe provider zal dan met Tweak de datum van de overstap vaststellen, op deze manier voorkom je dat je zonder aansluiting komt te zitten of juist een periode dubbel moet betalen.

Ervaringen met Tweak? Deel het!

Ben jij klant of klant geweest van Tweak? Of heb je op een andere manier ervaring met deze provider? Door je ervaringen te delen kun je wellicht anderen helpen een overwogen keuze te maken.

Jouw oordeel, positief of misschien minder positief, stellen we zeer op prijs!

Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.

Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.

Dit zeggen anderen over Tweak

Laurence

Geen antwoord op vragen, moet alles zelf oplossen. Nu gaan ze op in Odido. Han van Tweak een Fritz box en daar wifi versterkers voor gekocht. Odido gebruikt dus geen Fritz dus moet ik maar kijken hoe ik dat kan oplossen.
Ik zou ze minder dan 1 ster geven.

Mark

Zeer slechte provider voor tv en internet. Hebben 4 maanden de tijd nodig om een probleem op te lossen en dan blijkt het toch niet opgelost te zijn. Internet en wifi is waardeloos, waardoor de tv verbinding ook waardeloos is. Klantenservice is net zo dramatisch als de internet- en tv-verbinding. In het weekend is er zelfs geen klantenservice dus dan moet je het zelf maar uitzoeken. Ik snap achteraf waarom je de abonnementskosten van een heel jaar in één keer aan het begin moet betalen. Dan hebben ze dat binnen en de rest boeit ze niet meer. Ga aub niet voor Tweak!!!!