Stipte internet & TV via glasvezel

Stipte logo

Direct naar:

Klantenservice:

0320-29 44 44
Maandag t/m zaterdag van 9.00 uur tot 17.30 uur.

Stipte biedt een totaalpakket van internet, televisie en vast bellen aan via de snelste netwerken van Nederland, namelijk via glasvezel. De provider is een kleine organisatie zonder ingewikkelde managementlagen. Klanten ervaren daardoor een persoonlijke benadering en oplossingen op maat. Standaard krijg je bij Stipte een installatie door een monteur en een uitgebreid beveiligingspakket voor internet.

De geschiedenis van Stipte

Stipte is voor veel mensen wellicht een onbekende provider, maar toch heeft het bedrijf al een lange geschiedenis. Voorheen was het bedrijf namelijk bekend als Scarlet en genoot onder die naam grote naamsbekendheid, niet in de laatste plaats door opvallende commercials met Beau van Erven Dorens.

Opgericht in 1992 was het zelfs één van de eerste internetproviders van Nederland. De provider is door overnames diverse keren van eigenaar gewisseld. Zo was het onder andere onderdeel van Tiscali en het Belgische Proximus (voorheen Belgacom). In België is Scarlet overigens nog altijd één van de grotere providers.

In 2014 werd de provider door een zogenoemde managementbuy-out zelfstandig en ging het verder onder de huidige naam Stipte. Vervolgens werd het in 2016 overgenomen door glasvezelaanbieder Fiber Nederland.

Na deze overname door Fiber ging de provider zich helemaal richten op het aanbieden van alles in 1 diensten via glasvezel. Men doet dit via diverse regionale glasvezelnetwerken in Nederland.

Netwerk en diensten

  • Internet & TV
  • Internet via glasvezel
  • Digitale interactieve televisie
  • TV kijken via app
  • Telefonie (vast bellen)

Overige gegevens

Postadres:
Postbus 158
8200 AD Lelystad

Opgericht: 1992

Vergelijk alle internet & TV providersVergelijken

Stipte opzeggen

Je abonnement bij Stipte op zeggen kun je normaal gesproken doen via het klantenpaneel op de website van Stipte. Heb je de inloggegevens hiervoor niet bij de hand? Neem dan contact op met de klantenservice. Neem je meerdere diensten af? Bijvoorbeeld naast internet ook televisie en/of vast bellen en je wilt alleen één van deze diensten opzeggen? Ook dan kun je het beste even contact opnemen met de Stipte klantenservice.

Als je overstapt naar een andere provider en je telefoonnummer voor de vaste lijn wilt behouden, zeg dan niet zelf je abonnement bij Stipte op. Laat in dat geval de nieuwe provider de overstap helemaal regelen om te voorkomen dat je je telefoonnummer kwijt raakt.

Je kunt bij de meeste providers van internet, TV en bellen overigens ook gebruik maken van de overstapservice. De nieuwe provider zal dan met Stipte de datum van de overstap vaststellen, op deze manier voorkom je dat je zonder aansluiting komt te zitten of juist een periode dubbel moet betalen.